Katedra Rewitalizacji Dróg Wodnych
Praktyka zawodowa studentów RDW na STS Generał Zaruski

Chcielibyśmy podzielić się z Wami przeżyciami z praktyk zawodowych, które odbywaliśmy w MOSiR Gdańsk. Pierwszą ich część, stanowił rejs żaglowcem STS Generał Zaruski. Mimo nie do końca sprzyjających wiatrów (długie okresy ciszy na morzu) udało się opłynąć szwedzką wyspę Olandia, cumować wprost do skały na wyspie Hamno oraz zwiedzić malownicze miasteczko Borgholm. W sumie przebyliśmy 450 Mm po Bałtyku.

Druga część praktyk to praca w Marinie Gdańsk. Poznaliśmy m.in. obowiązki bosmana mariny – praca przy kei, rozmieszczanie przypływających jednostek, podłączanie jachtów do mediów czy  kontrola stanu technicznego urządzeń w przystani. Dzięki zaangażowaniu opiekuna z MOSiR-u mieliśmy szansę poznania infrastruktury hydrotechnicznej wybudowanej w ramach Programu Ożywienia Dróg Wodnych w Gdańsku wraz z dokumentacjami technicznymi projektu oraz dokumentami strategicznymi.

Żaden z nas nie żałuje wyjazdu „w teren” w ramach praktyk, ponieważ dzięki temu nabyliśmy nową wiedzę ściśle związaną z kierunkiem studiów, zobaczyliśmy realizację planów rewitalizacji dróg wodnych oraz poznaliśmy wspaniałe osoby zaangażowane w rozwój turystyki wodnej pomorza.